الثلاثاء، 5 مايو 2009

مش حمل فراق


بيعاند قال وعايزنى انسى


وعليّا بيتقل وبيقسى


طب حعمل ايه وانا قلبى معاه

والعين والروح عاشقاه لسه

كان نفسى لواحده يكون فاهم

العشق ما يعرفش معاندة

واله الكون واحده العالم

لا انا حمل فراق والا مناهدة

يبعد ويغيب عن عينى ساعات

ويقرّب برضه عليّا ساعات

وانا قلبى معاه كل الاوقات

وبدوب من نظرة ومن همسة

طب حعمل ايه وانا قلبى معاه

والعين والروح عشقاه لسّه

فى قانون العشق الظلم حرام

ودا ظالم من يومه ياقلبى

يخاصمنى ويبعد بالايام

وياريت على حاجة تكون ذنبى

يبقى الغلطان واجرى اصالحه

وياريت بيبان فى عنيه حبه

وابعد الاقينى بروح عنده

من غير ما أكون واعية وحسّة

طب اعمل ايه وانا قلبى معاه

والروح والعين عشقاه لسه

هناك تعليق واحد:

جابر المصري يقول...

الله علي جمال الحب لما ترسمة ريشة فنانة

وهو يعني يا سماح الحب معاندة ..؟

بس بجدج كلامك غير اعتيادي ..رائع

ومعبر ويبخته ابن الأيه ههههههههههههه

كلا الود يا ست الكل